Jdi na obsah Jdi na menu
 


Ruské a České letectvo.

 

 

 

Su 22
 
 
 
Motor: 1x Ljulka AL-21F3, 109,8 kN (TTD Su-17 M (Su-20)
Délka: 19,01 m
Rozpětí: 10,02 m (minimální) / 13,7 m (maximální)
Výška: 4,97 m
Prázdná hmotnost: 9 500 kg
Maximální hmotnost: 19 500 kg
Rychlost: 2 220 km/h / 11 000 m (2,09 Mach)
Dostup: 18 000 m
Stoupavost: 230 m/s
Dolet: 2 300 km
Bojový rádius: 675 km
Výzbroj: 2x kanón NR-3O po 80 nábojích v kořenech křídel, variabilní výzbroj do 4 250 kg na 9 závěsnících (5 podtrupových a 4 podkřídlové)
 
 
 
 

Su 25

 

 

 

 

 

Osádka: 1
Motor: 2x R-195, tah 44,1 kN
Délka: 15,53 m
Výška: 4,80 m
Stoupavost: 117 m/s
Rozpětí křídel: 14,36 m
Plocha křídel: 31,10 m²
Maximální rychlost: 975 km/h
Maximální dostup: 7 000 m
Maximální dolet: 1 950 km
Maximální vzletová hmotnost: 17 600 kg
Hmotnost prázdného letounu: 9 500 kg
Bojový rádius: 750 km
Výzbroj: 1 kanón GŠ-30-2 ráže 30 mm, podvěšené bomby, raket

 

 

Su 27

 

 

 

 

 

Osádka: 1
Motor: Saturn / Ljulka AL-31F, 122,6 kN
Délka: 21,94 m
Výška: 5,93 m
Rozpětí křídel: 14,70 m
Plocha křídel: 64 m²
Maximální rychlost: 2500 km/h (2,35 M)
Maximální dostup: 19 000 m
Maximální vzletová hmotnost: 30 000 kg
Hmotnost prázdného letounu: 16 380 kg

 

Mig 21

 

 

Rozpětí: 7,150 m
Délka trupu: 13,460 m (celková délka, včetně trubice PVD, 15,760 m)
Výška: 4,100 m
Nosná plocha: 23,00 m²
Hmotnost prázdného letounu: 4980 kg
Vzletová hmotnost: 7370 kg
Max. vzletová hmotnost: 8625 kg (s přídavnou nádrží a dvěma 250kg pumami)
Pohon: jeden dvourotorový turbokompresorový motor Tumanskij R-11F-300
Tah motoru: 3900 kp (38,25 kN)
Tah motoru: 5750 kp (56,39 kN) s přídavným spalováním
Maximální rychlost ve výšce: 2125 km (M = 2,05)
Cestovní rychlost: 930 km/h ve výšce 11 000 m
Operační dostup: 17 500 m
Počáteční stoupavost: 140 m/s
Čas výstupu do výšky 10 000 m: 3,20 minuty
Dolet (maximální technický dolet, s příd. nádrží): 1670 km ve výšce 11 000 m
Výzbroj: 1 kanon GŠ-23 ráže 23 mm, 4 podkřídlové závěsníky s celkovou max. nosností až 1500 kg, PLŘS R-13 (AA-2 Atoll), R-60 (AA-8 Aphid), raketnice s neřízenými raketami UV-16-57, FAB-250, FAB-500, bomby, nádrže s napalmem, přídavné nádrže (391, 631 kg)

 

 

Mig 23

 

 

 

Motor: 1x R-29-300, 120 kN / 1x R-35F-300, 130 kN
Délka: 17,1 m
Rozpětí:
7,78 m šíp 16° , 13,97 m šíp 72°
Výška:
4,8 m
Prázdná hmotnost:
10 845 kg
Maximální hmotnost:
18 250 kg/ 17 800 kg
Max.rychlost:
1 350 km/hod / 0 m, 2 500 km/h (2,35 M) / 12 500 m
Min.rychlost:
260 km/hod
Vzletová rychlost:
300 km/hod
Dostup:
18 300 m
Stoupavost:
230 m/s
Max.dolet:
2 550 km
Dolet s maximální zátěží:
960 km
Vzletová dráha:
850 m
Přistávací dráha:
880 m
Max. přetížení:
8,5 g
Výzbroj: 1x dvouhlavňový 23mm kanón GŠ-23 se 200 náboji pod trupem, 5 závěsníků pro 2000 kg raketové nebo pumové výzbroje nebo přídavnou nádrž (jen na centrálním závěsníku)

 

 

Mig 29

 

 

 

 

Délka: 17,32 m (17,42 m dvoumístná verze)
Výška: 4,73 m
Rozpětí: 11,36 m
Nosná plocha: 38,00 m2
Hmotnost prázdného letadla: 10 900 kg
Normální vzletová hmotnost: 15 240 kg
Maximální vzletová hmotnost: 18 500 kg
Max. rychlost v 11 000 m bez podvěsů: M=2,3
Maximální přetížení: 9 g
Minimální poloměr zatáčky: 450 m
Počáteční stoupavost: 330 m/s
Dostup: 17 000 m
Dolet s přídavnými nádržemi: 2 100 km
Dolet s vnitřním palivem: 1 500 km
Objem vnitřních nádrží: 4 360 l (4640 kg paliva)
Rozjezd bez forsáže: 600-700 m
Rozjezd s forsáží: 250-350 m
Dojezd s padákem: 650-700 m
Dojezd bez padáku: 900-950 m

 

 

L 39

 

 

 

Maximální rychlost: 720 km/h (v 11000m 850 km/h)
Maximální přetížení: -4 až +8g
Maximální stoupavost: 22 m/s (s výzbrojí)
Praktický dostup: 11 500 m
Dolet - bez přídavných nádrží: 1 000 km
Dolet - s přídavnými nádržemi: 1 750 km
Pohonná jednotka: ZMBD Progress (Ivčenko) AI-25TL
Maximální tah motoru: 16,87 kN
Rozpětí: 9,46 m (včetně palivových nádrží)
Délka: 12,13 m
Výška: 4,77 m
Hmotnost prázdného letounu: 3 540 kg
Maximální vzletová hmotnost: 4 700 kg

 

 

L 159

 

 

 

 

 

Maximální rychlost: 936 km/h
Maximální přetížení: -4 až +8g
Maximální stoupavost: 48 m/s
Praktický dostup: 13 200 m
Dolet - bez přídavných nádrží: 1 570 km
Dolet - s přídavnými nádržemi: 2 530 km
Dráha potřebná pro vzlet: 440 m
Pohonná jednotka: AlliedSignal F124-GA-100
Maximální tah motoru: 28 kN
Plocha křídla: 18,8 m2
Rozpětí: 9,54 m
Délka: 12,73 m
Výška: 4,77 m
Hmotnost prázdného letounu: 4 360 kg
Maximální vzletová hmotnost: 8 000 kg
Únosnost: 2 340 kg

 

 

 

Mi 17

 

 

 

 

 

Maximální rychlost: 250 km/h
Cestovní rychlost: 225 km/h
Dolet (s 25 cestujícími): 500 km
Taktický dolet: 350 km
Maximální přeletová vzdálenost: 930 km
Praktický dostup: 4 500 m
Stoupavost u země: 4,5 m/s
Únosnost: 4 000 kg
Hmotnost prázdného vrtulníku: 7 055 kg
Maximální vzletová hmotnost: 13 000 kg
Délka s otáčejícími se rotory: 25,35 m
Délka trupu: 18,22 m
Výška: 4,75 m
Průměr nosného rotoru: 21,29 m
Průměr vyrovnávacího rotoru: 3,91 m

 

 

Mi 24

 

 

 

 

 

 

 

 

Maximální rychlost: 335 km/h
Cestovní rychlost: 270 km/h
Maximální přeletová vzdálenost: 750 km
Taktický dolet: 160 km
Praktický dostup: 4 500 m
Stoupavost u země: 750 m/min
Únosnost: 2 400 kg
Hmotnost prázdného vrtulníku: 8 400 kg
Maximální vzletová hmotnost: 12 500 kg
Délka s otáčejícími se rotory: 19,79 m
Délka trupu: 17,51 m
Výška: 6,5 m
Průměr nosného rotoru: 17,3 m
Průměr vyrovnávacího rotoru: 3,908 m

 

 

Mi 28

 

 

 

 

 

 

 

Posádka: 2 muži
Délka trupu: 17,01 m
Výška: 3,82 m
Průměr hlavního rotoru: 17,2 m
Plocha listů: 232,4 m²
Průměr vyrovnávacího rotoru: 3,84 m
Prázdná hmotnost: 7890 kg
Standardní vzletová hmotnost: 10.400 kg
Max. vzletová hmotost: 12.100 kg
Max. hmotnost výzbroje: 2.400 kg
Max. rychlost: 324 km/h
Rychlost do bohu a vzad: cca 100 km/h
Rychlost otáčení ve visu: 45°/s
Max. stoupavost: 816 m/min.
Dynamický dostup: 5.750 m
Dolet: 460 km
Motory: 2x Klimov TV3-117VM
Výkon motorů: 2x 1.640 kW
Typ motorů turbohřídelové
Max. provozní násobky: +3g/-0,5g
Výzbroj: řízené střely (rádiem Ataka nebo laserem Šturm po 16ks), neřízené střely, bomby, 30mm kanón Šipunov 2A42
Max. hmotnost výzbroje: 1.920 kg
Uživatelé: Rusko, možná Venezuela a Turecko

 

Obrazek

 

 

 

 

 

 

Obrazek

 

 

 

 

 

 

 

Obrazek

 

 

 

 

 

 

 

 Obrazek

 

 

 

 

 

 

 

Obrazek

 

 

 

 

 

 

 

Obrazek